В нашу агенцію часто звертаються за послугою розблокування облікового запису Google Merchant Center (Google Shopping), тому ми вирішили написати статтю яка хоча б трохи, але допоможе в самостійному розблокуванні облікових записів.
Перше що треба зробити – ознайомитися з описом причини блокування облікового запису. Її можна знайти в обліковому записі:
Не побачити червону кнопку “Виправити” складно, але якщо вона у вас не відображається, а обліковий запис заблокований, то перейдіть в розділ “Товар” -> “Потрібна дія”. Натисніть кнопку “Виправити”.
Тільки після цього необхідно шукати проблему.
Але перед чим треба описати то, чого ні в якому випадку робити не можна, це тільки погіршить ваше становище. Ні в якому випадку не створюйте інший обліковий запис, це Google буде сприймати як ще одне порушення – обхід системи і знову таки вас заблокує.
Попередження є, а тепер переходимо до помилок.
Найчастіші помилки при проходженні перевірки в Google Merchant Center
Помилки можна розділити на декілька груп: помилки на сайті, помилки в фіді та інші помилки.
Проблеми на сайті:
- Недостатньо інформації на сторінках товарів: Сторінки товарів повинні містити всю необхідну інформацію про товар, включаючи опис, характеристики, ціну та доступність.
- Проблеми з мобільною версією сайту: Сайти повинні бути адаптовані для мобільних пристроїв.
- Немає можливості оплатити товар на сайті. Це обов’язкова умова показу об’яв в Google Merchant Center та реклами в Google Shopping.
- Також часто буває що є можливість замовити товар швидко, “Залишити замовлення в 1 клік”, “Зв’язатися з менеджером” – це теж є порушенням правил Google, тому, що це не веде до оплати товару через сайт.
- Відсутність політики повернення або контактної інформації: На сайті має бути чітко вказана політика повернення товарів та контактна інформація для клієнтів.
- Відсутність інформації на сайті про доставлення товару, або вона не збігається з інформацією в Google Merchant Center. На сайті повинна бути окремою сторінка, де буде чітко описані варіанти доставлення товару покупцю. Немає? Створюємо.
- Відсутня контактна інформація на сайті чи вона не збігається з даними в Google Merchant Center. Гугл слідкує, щоб на сайті була актуальна інформація для покупців.
- Ціна товару залежить від умов покупки. Це порушує правила гугл мерчант центру. Тому якщо у вас на сайті явно вказано, що ціна при оплаті по безготівкою чи картою відрізняється від ціни на сайті – це треба прибрати.
- Відсутність кур’єрського доставлення. Вона по правилах Google повинна бути обов’язково.
- Неякісні зображення на сайті. Якщо у вас дуже малі зображення чи мають водяний знак – це не якісний контент, який порушує правила Google. Це треба виправити.
- На сайті дуже багато посилань на месенджери. По правилах гугла, сайт повинен бути основним майданчиком продажу товарів.
- У відсутніх товарів неповинна бути можливість замовити товар. Такі товари повинні мати статус “Не в наявності” або аналогічний статус, та кнопка покупки повинна бути неактивна.
Це не повний перелік, але зазвичай у 90% випадках проблема саме в цьому.
Помилки у фіді товарів
- Дані у фіді не збігаються з даними на сайті:
- Неправильні ціни: Ціни на товари в фіді мають бути актуальними та відповідати цінам на сайті.
- Неправильні атрибути: Кожен атрибут у фіді має відповідати вимогам Google. Наприклад, якщо ви вказуєте розмір товару, він повинен бути вказаний у правильному форматі.
- Неправильні статуси наявності товарів: Інформація про наявність товарів на сайті та у фіді має збігатися.
- Помилки у URL товарів: URL товарів мають бути унікальними, валідними та вести на сторінку з детальним описом товару.
- Недостатня кількість інформації про товар або вона відсутня: Кожен товар у фіді має містити детальний опис, включаючи назву, ціну, наявність, категорію та іншу релевантну інформацію.
- Назви товару написані некоректно. Наприклад капслоком.
- Мова фіда не збігається з мовою сайту.
Це не повний перелік помилок, але охоплюю 70% помилок які зустрічаються найчастіше.
Інші помилки які треба враховувати
- Продаж товару повинен бути дозволений згідно з законом України. Це можу звучати дивно, але інколи бувають випадки, коли пробують запустити рекламу товару заборонену законодавством України. Навіть якщо у вас всього декілька таких товарів – то реклама всього сайту може бути заблокована.
- Знижки повинні бути чесними. Якщо у вас зі знижкою ціна ринкова – це є порушенням правил гугла. Такого не повинно бути.
- Відсутність політики конфіденційності: На сайті має бути політика конфіденційності, яка пояснює, як компанія збирає і використовує персональні дані користувачів.
Весь цей перелік помилок – тільки найпопулярніші помилки. На жаль Google не дає чітких відповідей що саме треба змінити, а надає загальні рекомендації що сильно ускладнює модерацію в Google Merchant Center.
Ми в агенції Spilno створили свій алгоритм проходження модерації, який сильно пришвидшує цей процес.
Алгоритм розблокування (проходження модерації) облікового запису Google Merchant Center:
- Досліджуємо обліковий запис.
- Знаходимо порушення.
- Виправляємо порушення.
- Консультуємо з підтримкою Google і завчасно отримуємо фідбек – чи все ми виправили.
- Додатково отримуємо особистий фідбек від менеджера Google – чи ми все ще порушуємо правила?
- Якщо не порушуємо – ТІЛЬКИ в цьому випадку відправляємо обліковий запис на перевірку.
- Якщо порушуємо – повертаємося до пункту 2.
Висновок: в цілому можна займатися розблокуванням облікового запису самостійно за допомогою інструкції та алгоритму вище, але якщо ви не хочете витрачати на це час і прискорити цей процес – звертайтесь до агенції діджитал маркетингу Spilno.