Цифровий світ змінив правила гри, і сьогодні бізнес, який не представлений в інтернеті, ризикує залишитися позаду. Завдяки Digital Marketing компанії можуть ефективно взаємодіяти зі своєю аудиторією, залучати нових клієнтів і нарощувати прибуток. Це не просто набір інструментів, а комплексна стратегія, що об’єднує різноманітні канали — від соціальних мереж до пошукової оптимізації. Розглянемо, що таке диджитал-маркетинг, як він працює, які інструменти варто використовувати сучасному бізнесу та як зробити його максимально ефективним саме для вашого проєкту.
Зміст
Digital Marketing: що це?
Диджитал-маркетинг — це сукупність методів просування продукції та послуг. Головною метою є налагодження взаємодії з цільовою аудиторією. Є різні форми цифрової комунікації, і для ефективної маркетингової стратегії важливо знайти відповідні способи спілкування з ЦА. Це дозволяє привернути широку увагу до свого бізнесу та підвищити імідж компанії.
Digital-маркетинг включає багато способів і каналів. Це може бути реклама через радіо, соціальні мережі, пошукові системи, e-mail, SMS, телебачення й багато інших методів. Інструменти диджитал-маркетингу вибирають з огляду на вид продукції, діяльності та аудиторію. Головною перевагою є можливість аналізувати результативність реклами та вчасно коригувати її. Таким чином бюджет використовується раціонально, а таргетинг чітко направлений.
Базові завдання диджитал-маркетингу:
- компанія підвищує рівень видимості у мережі;
- конверсія та кількість продажів значно збільшуються;
- активно залучається цільова аудиторія;
- формуються довгострокові та лояльні відносини з клієнтами.
Стратегія диджитал-маркетингу залежить від поставленої мети. Це може бути не тільки збільшення продажів, але й підвищення популярності бренду та формування довіри до нього.
У чому різниця між диджитал- та інтернет-маркетингом?
З цими поняттями нерідко виникає плутанина. Інтернет-маркетинг використовує тільки онлайн-технології, як от SEO-просування, соціальні мережі, плату за кліки тощо. Диджитал-маркетинг є ширшим і охоплює також офлайн-сферу, наприклад розсилання повідомлень, цифрове телебачення, рекламу на великих екранах, білбордах, тобто всі доступні методи взаємодії з ЦА. Таким чином, інтернет-маркетинг є лише частиною digital.
Варто відзначити, що аудиторія для просування значно більша саме в онлайн-середовищі. Враховуючи популярність мобільних пристроїв з розширеним функціоналом, можна охоплювати значну кількість користувачів, а також певні обмежені категорії. Цифровий маркетинг дає більш точний таргетинг, дозволяє відстежувати результати та проводити ретельний аналіз.
Офлайн-середовище також має свої переваги. Значно легше досягти певної категорії осіб, які проживають на чітко визначеній території. Досягти цієї цілі за допомогою інтернет-маркетингу не завжди легко.
Диджитал-маркетинг охоплює всі відомі цифрові канали для просування бізнесу, а інтернет-маркетинг є одним з його напрямків.
З погляду ефективності виграє диджитал-маркетинг. Він включає чимало інструментів, дозволяє створювати персоналізовану комунікацію зі споживачами та привертати більше уваги. Проте Internet-маркетинг є доступнішим і простішим. У цілому, диджитал-маркетинг вимагає більшої обізнаності та досвіду у використанні всіх інструментів, а також правильної маніпуляції ними на різних етапах.

Що дає цифровий маркетинг: оцінюємо переваги
В основі digital-маркетингу лежить цілеспрямована реклама вашого продукту користувачам, які ним цікавляться. Ключовою перевагою є можливість коригування стратегії у режимі реального часу. Власник може змінювати стратегії та вибирати інші інструменти, якщо бачить у цьому потребу. Такі коригування дозволяють зробити стратегію просування більш гнучкою.
Залучення багатьох інструментів й орієнтованість на цільову аудиторію дає чимало переваг:
- Глобальне охоплення. Залежно від налаштувань реклама може охоплювати таку кількість користувачів і країн, якої вимагає бізнес-стратегія.
- Детальний аналіз рекламної кампанії та підвищення конверсії. Можливість повноцінного аналізу є досить важливою, бо дозволяє виявляти рівень ефективності вибраної стратегії. Її можна оптимізувати та покращити завдяки аналізу. Можливість пропонування більш релевантного контенту позитивно впливає на конверсію.
- Точний таргетинг. Можливість персоналізації реклами у разі прив’язки до вебресурсу та направленість кампанії на людей, дійсно зацікавлених у послугах чи продуктах, що рекламуються. Чим точніше визначена ЦА, тим вищий рівень конверсії отримує рекламодавець.
- Гнучкий бюджет. Рекламодавець має змогу вибирати економніші стратегії реклами. Це особливо стосується підприємців, які тільки розпочинають свою діяльність та не можуть собі дозволити дорогі офлайн-кампанії. Це можуть бути магазини в Instagram або інших соціальних мережах, що поки не мають свого сайту, тому функціонують коштом реклами.
- Відгуки клієнтів. Завдяки великій кількості відгуків потенційний покупець стає схильним до налагодження зв’язку через листування, телефонні розмови й інші форми спілкування. Це створює чудові умови для придбання товару чи послуги, що рекламуються.
- А/В-тестування. Під час кампанії на аудиторії можна тестувати різні оголошення. Це дозволяє зрозуміти рівень їхньої ефективності та впливу на цільову аудиторію. Стратегія допомагає підвищити рівень залученості користувачів, що позитивно впливає на конверсію.
Значна кількість переваг диджитал-маркетингу спонукує добре дослідити цю систему та грамотно користуватися різними інструментами для досягнення бажаного результату.
Основні способи просування
Існує чимало каналів диджитал-реклами. Кожен з них має свої недоліки та переваги, які варто враховувати при виборі стратегії та формуванні кампанії. Не варто використовувати всі доступні канали, бо це може призвести до хаосу в організації реклами, значних і невиправданих витрат. Вид комунікаційної стратегії вибирає спеціаліст з просування каналу.

SEO-маркетинг
Search Engine Optimization включає дії, що допомагають вивести сайт у ТОП Google. Це не завжди відбувається швидко, але метод надійний. Цей вид Web Digital Marketing є одним з ключових, тому на нього варто звернути увагу в першу чергу.
Більшість людей користуються пошуковою системою, тому таке просування дозволяє налагодити з ними тісну комунікацію. Щоб ресурс зацікавив пошукову систему, з ним слід провести ряд робіт по внутрішній і зовнішній оптимізації. Внутрішня оптимізація включає такі кроки:
- Ретельний аналіз діяльності конкурентів.
- Формування семантичного ядра, що складається з популярних ключових слів.
- Створення інтуїтивно зрозумілої структури ресурсу з продуманими назвами URL-сторінок.
- Оптимізовані для кожної сторінки теги та метатеги.
- Розміщення цікавих і корисних текстів, привабливих для читача завдяки унікальної інформації, ретельно підібраним зображенням і відео.
- Оптимізована швидкість завантаження сторінок і всіх елементів сайту.
Після проведення внутрішньої оптимізації проводиться зовнішня, яка складається з таких кроків:
- Формування позитивного іміджу компанії завдяки різним онлайн-діям.
- Створення умов для конструктивного спілкування користувачів з представниками компанії до, під час покупки та після придбання.
- Розміщення посилань на сайт на сторонніх ресурсах, що викликають довіру та мають попит.
Основною складністю просування з використанням SEO є висока частота змін в алгоритмах Google. За ними нелегко вчасно стежити.
Відома лише частина правил пошукової системи для видачі результатів. Тому слід користуватися власним досвідом, особистими напрацюваннями та результатами аналітики для покращення рейтингу сайту.
E-mail-маркетинг
Хоча цей спосіб і вважається застарілим, він залишається досить продуктивним. Але для цього слід уникати спаму та використовувати ті адреси, які підписники надали за власним бажанням. Для цього на сайті розміщують різні пропозиції, акції та можливість зареєструватися, завдяки чому власник отримує необхідну базу даних.
Потенційним клієнтам можна розсилати вітальні листи, а реальним — спеціальні пропозиції, повідомлення про акції й багато іншої корисної інформації. Це дозволить підтримувати активну комунікацію й спонукати користувачів до активних дій.

PPC-маркетинг
Pay per click — реклама з оплатою за кожен клік. Це швидкий спосіб залучення цільової аудиторії, але не зовсім економний. Для Digital Online Marketing це вкрай важливий канал. Користувачі досить часто бачать рекламні оголошення у результатах пошуку та клікають по них. Особливості заробітку на PPC — у цій статті.
Власник бізнесу досить швидку отримує цільову аудиторію. Це дуже корисно на початковому етапі рекламної кампанії нового товару чи послуги. Якщо продумати оформлення сайту, то при попаданні на нього користувач буде спонуканий купити чи залишити свої контактні дані.
SMM-маркетинг
Соціальні мережі активно використовуються для спілкування. Завдяки SMM-маркетингу можна просувати комерційний ресурс через Instagram, TikTok, Facebook та інші платформи. Перевага такого рішення у тому, що нескладно знайти потенційних клієнтів по ключових параметрах:
- геолокація;
- освіта;
- стать;
- інтереси й уподобання;
- вік.
Цю інформацію користувачі залишають під час реєстрації, тому відфільтрувати її неважко. Навіть якщо користувач не залишив даних про себе, система аналізує контент, який йому подобається, щоб визначити вподобання. Це дозволяє краще показувати рекламу. Її бачитимуть ті особи, яких цікавить подібний контент. Для цього у налаштуваннях слід зазначити вже проаналізовані дані відносно віку, статі та інших критеріїв. Така стратегія допомагає сформувати стосунки з клієнтами та високий рівень довіри.
Реклама у соціальних мережах здається досить простою, але для налаштування знадобляться досвід і гарні аналітичні навички. Інакше може відбутися випадковий «злив бюджету».
Контент-маркетинг
Для просування товарів і послуг використовують контент:
- тексти у блозі та на сторінках;
- відео у зручному форматі;
- інфографіка для показу даних;
- вебінари та подкасти.
Контент-маркетинг є ефективним за умови розміщення унікального та цікавого контенту. Інформація повинна розважати і бути корисною у повсякденному житті. Якщо статті націлені лише на продажі, їхня ефективність буде вкрай низькою. Постійна реклама не приваблює, а скорше відлякує.

Партнерський диджитал-маркетинг
Афіліат — це можливість просування сайту із залученням інших осіб. Партнер рекламує товар і отримає дохід, якщо потенційні клієнти виконують цільову дію, що попередньо узгоджена між сторонами.
Для залучення такого методу просування потрібні чотири сторони:
- Власник ресурсу — потребує просування продукту.
- Партнер — рекламує певний товар або послугу, використовуючи власний сайт.
- Користувач — відвідувач цільової сторінки.
- Партнерська мережа — виконує роль посередника та гарантує прозорість співпраці.
Зазвичай партнер отримує відсоток від продажу. Існує два види партнерської маркетингової системи. Реферальна — коли наявні клієнти постачають нових і отримують бонус або знижку на товар/послугу. Афіліатна система означає, що власник ресурсу чи бренду домовляється з особами, що не мають прямого відношення до продукту. Вони отримують нагороду за просування.
Influence-маркетинг
Досить дієвий інструмент. Для цього використовують думку відомих блогерів соціальних мереж. Їхні рекомендації значно підвищують рівень продаж. Для взаємовигідної співпраці з такими особами варто дотримуватись певних рекомендацій:
- Вивчіть потенційну аудиторію. Щоб залучити лідерів думок, дізнайтеся, які саме платформи використовують потенційні клієнти, та які психологічні тригери можуть підштовхнути до покупки.
- Визначте бюджет партнерської компенсації. У деяких інфлюєнсерів вже є встановлена система тарифів, розмір залежить від виду реклами. На суму компенсації також впливає рівень популярності блогера й охоплення його аудиторії.
- Дізнайтеся про досвідченість блогера. Бажано, щоб партнер мав успішні кейси від аналогічних рекламних кампаній. Наявність позитивного досвіду є вкрай важливим критерієм.
- Відстежуйте клієнтів від блогера за допомогою UTM-посилання. Це допоможе проаналізувати дії користувачів. Завдяки посиланню у браузері зберігається файл cookie та виконується облік партнерської конверсії.
- Аналізуйте цифровий маркетинг. Завдяки статистиці можна підрахувати вартість одного клієнта і рівень конверсії від співпраці.
Завдяки взаємодії з відповідальними й добросовісними блогерами можна отримати значний приріст аудиторії та вивести компанію на новий рівень.
Відеомаркетинг
Контенту у відеоформаті (YouTube, Facebook тощо) зазвичай відають більшу перевагу, ніж текстовій інформації. Інформацію легше запам’ятовувати завдяки візуальним образам. Щоб просування сайту за допомогою відемаркетингу виявилось ефективним, дотримуйтесь таких порад:
- Використовуйте навчальний контент з унікальною інформацією.
- Виставляйте відео у форматі VR та 360 градусів.
- Висвітлюйте події у компанії.
- Публікуйте відгуки клієнтів.
Матеріали повинні бути високої якості та мати значне смислове навантаження, тоді ролики матимуть попит. Цікавий контент може навіть стати вірусним, привертаючи увагу до бренду та продукції.

Сервіси й інструменти digital-маркетингу
Для ефективнішого просування використовують багато програм та інструментів. Вони допомагають виконувати різні завдання. Згадаємо найпопулярніші:
- Аналіз роботи конкурентів. Програмне забезпечення дозволяє дізнатись, які послуги надають конкуренти та як вони їх реалізовують. Це дозволяє вибрати надійні та перевірені практики. Найпопулярнішими є сервіси SpyFu, Serpstat, SimilarWeb.
- Перевірка пошукової видачі. Дає інформацію про конкурентів у топі. Власник отримує корисну інформацію про те, як їх наздогнати й перегнати. Корисні сервіси — Google Analytics, Internet Marketing Ninjas.
- Перевірка згадувань бренду. Дозволяє провести аналіз думок користувачів. Використовують Mentiolytics, Brand24 і Mention.
- E-mail-маркетинг. Сервіс допомагає автоматично відправляти багато електронних листів. Скористайтеся готовими шаблонами та налаштуйте розсилку на відправлення. Для цього існують сервіси Mailchimp та eSputnik.
- Графічний дизайн. Щоб зробити рекламу з привабливими візуальними елементами та дизайном, необхідні відповідне програмне забезпечення й навички. Стильне оформлення створює особливе враження на потенційних клієнтів і привертає їхню увагу. Графіка для онлайн- і поліграфічної реклами потребує відповідних інструментів, що відрізняються можливостями залежно від галузі використання. Найбільш популярні програми — це Illustrator, Photoshop, Canva, Visme і Figma.
- Організація процесу. Важлива злагоджена взаємодія багатьох спеціалістів. Важливо ставити завдання різної складності й контролювати їхнє виконання. Також важлива регулярна організація зустрічей в онлайн-форматі. Знадобиться зручний канал для листування з учасниками проєкту на кшталт Trello, Slack, Zoom, Notion і подібні програми.
Правильне використання відповідного програмного забезпечення дозволить зробити просування сайту ефективним і підвищить конверсію.
Рекламні формати
Існує декілька форматів реклами. Їх використовують з огляду на ціль. Важко визначити оптимальний варіант, доки не спробуєш. Грамотне поєднання різних форматів дозволить вивести цифровий маркетинг на новий рівень.
Банерна реклама
Використовується на різних сайтах і виглядає як зображення з потрібною інформацією. Основна мета — привертання уваги потенційного покупця до товару чи послуги. Банерна реклама буває статичною та динамічною. Обидва види є досить ефективними, але велике значення має стиль дизайну.
Одна й та сама інформація сприймається по-різному залежно від підібраних кольорів, шрифтів, малюнків і розташування елементів. Динамічний формат у вигляді рухомої картинки або вікон, що спливають, може привабливо виглядати, але слід бути обачним. Коли на сайті розміщено багато інтерактивних елементів, це може дратувати відвідувачів і заважати користуватися ресурсом.
Якщо товар або послуга розраховані на людей похилого віку, було б доцільніше використовувати статичні зображення з помірним кольоровим охопленням. Продукцію для молоді краще просувати за допомогою динамічної реклами.

Відеореклама
Має репутацію найефективнішої, бо у візуальному форматі надає повну інформацію про товар. Відеоконтент створює приємну атмосферу та швидко показує всі переваги продукту. До такої реклами варто включати тільки вкрай необхідну інформацію, яка дійсно потрібна більшості користувачів. Забагато даних не сприймаються глядачами, тому метод може виявитись неефективним навіть при гарному оформленні.
Аудіореклама
Має попит на платформах з прослуховування аудіокентенту. Це музика та різні подкасти. Аудіореклама здебільшого відтворюється для слухачів без підписки на певний сервіс.
Ефективна стратегія digital-маркетингу: гайд для початківців
Digital-маркетинг вимагає професійної стратегії для досягнення потрібного результату. На початковому етапі можна діяти самостійно. Для цього дослідіть та впровадьте ефективну стратегію.
Рекомендований порядок дій:
- Визначення конкретної мети. Без цього просування може виявитись аморфним і неефективним.
- Аналіз покупця. Для реалізації товару важливо добре знати вподобання, захоплення споживача тощо.
- Аналіз роботи конкурентів. Дослідіть, як діють суперники і чого у них можна навчитися.
- Супровід покупця. Створіть ефективну систему обслуговування від першого візиту клієнта на сайт до процесу купівлі.
- Вибір потрібних каналів digital-маркетингу. Визначте ціль та потреби ЦА.
- Тактика онлайн-маркетингу. Взаємодія з клієнтом повинна бути оптимальною для певного товару чи послуги.
Метод просування повністю залежить від типу й особливостей продукту. Базовий етап диджитал-стратегії складається з декількох етапів. Перший крок – створення та запуск сайту. Це дозволить залучати пошуковий трафік і реалізовувати продукт. На наступному етапі потрібно реалізувати SEO-просування. Без цього ресурс так і залишиться невідомим. Оптимізація потрібна ще на етапі розробки.
Далі потрібно запускати контекстну рекламу. Вона дає результат не через деякий час, а вже відразу після запуску. SMM-маркетинг — це наступний крок. Просування в соціальних мережах є ефективним методом для будь-якого продукту.

Це лише базові рекомендації, бо ефективна стратегія є значно глибшою. Для досягнення дійсно значних результатів краще заручитись підтримкою диджитал-агентства.
Чим займаються digital-агентства
Базовий перелік завдань диджитал-агентства:
- Вибір стратегії. Для цього проводяться маркетингові дослідження, аналіз діяльності конкурентів і максимальну автоматизацію всіх процесів.
- Маркетинг. Створення якісного унікального контенту, налаштування рекламної кампанії, SEO-просування й інші види реклами.
- Розвиток ресурсу. Спеціалісти потрібного рівня створюють сайт, розвивають та обслуговують його.
- Консультації. Власник отримує корисні поради та надає необхідну інформацію для ефективнішого просування і реалізації товарів.
Цей перелік може бути значно більшим, бо залежить від потреб власника бізнесу та цілей його розвитку.
Жодна людина не може знати всіх деталей, пов’язаних з ефективним просуванням сайту. Для цього потрібна ціла команда спеціалістів у різних галузях.
Компанія SpilnoAgency спеціалізується на професійному просуванні сайтів і обслуговуванні. Ціль спільної роботи — отримання максимального прибутку та організація прозорого відділу маркетингу. Ми фокусуємось на ефективних для певного замовника каналах диджитал-маркетингу. SpilnoAgency обов’язково аналізує, наскільки результативною є певна стратегія та яка її окупність. Забезпечуємо якісну комунікацію з клієнтом, підрахунок економіки проєкту та прозора звітність. Залиште заявку на сайті та довірте роботу професіоналам.
Залишити відповідь