Для створення успішної стратегії у бізнесі необхідно тримати руку на пульсі, тобто відстежувати і знати ситуацію на ринку. Це включає прогнози сезонності трендів і попит на певну продукцію. Власнику бізнесу також важливо розуміти географію інтересу, щоб формувати правильну рекламну стратегію. Це лише невелика частина того, на що здатен Google Trends. Сервіс потрібен кожному, хто займається просуванням бізнесу в інтернеті.
Що таке Google Trends
Google Trends — це вебплатформа, що дозволяє дізнатися про популярність будь-якого запиту чи події на певній території. Сервіс показує, що найчастіше шукають в Гуглі. Це саме той інструмент, який дозволяє безплатно аналізувати наявність трендів на ринку та стежити за популярними категоріями товарів. Дані збираються по всьому світі й регулярно оновлюються в автоматичному режимі.
Найкраще статистика Google підходить для аналізу ключових слів. Сервіс допомагає успішно просувати сайт і підвищувати конверсію. Його використовують для вивчення фраз за додатковими критеріями, як от сезонність, динаміка, групи пошуку та багато інших. Статистика видається у відносному значенні.
Google Trends надає власнику бізнесу необхідний обсяг інформації про те, що найчастіше шукають відвідувачі. Завдяки цьому правильно масштабується бізнес, формується розуміння того, що саме потрібно користувачам. А це можливість розрахувати рентабельність продажів.

Гугл Trends стане у пригоді таким групам:
- Маркетологи. Використовуючи трендові запити Гугл, ви визначите потреби ринку, щоб розкручувати необхідні товари у відповідний час. Платформа дозволяє проаналізувати поведінку користувачів у розрізі певних продуктів і регіонів.
- SEO-фахівці. Для створення семантичного ядра необхідно знати найрелевантніші ключі.
- Корірайтери. Платформа використовується для вибору актуальних тем для статей.
- Контекстологи. Для визначення найкращого часу для старту рекламної кампанії та створення переліку пропозицій.
- Керівники компаній. Проводять аналіз потреб цільової аудиторії та приймають рішення щодо випуску на ринок нових товарів або послуг.
Google Trends — це потужний сервіс для вашого бізнесу, який допоможе прямо зараз дізнатися про тренди і зміни, що відбуваються на ринку залежно від різних факторів.
Для прикладу, уявіть що ваша компанія реалізує електросамокати. Товар впевнено можна назвати сезонним. Завдяки Google Trends ви дізнаєтеся, коли він на піку попиту, а коли починається спад. Така інформація знадобиться для регулювання запасів на складі. Отож, заходимо у Google Trends і вводимо «купити електросамокат». Вибираємо регіон (Україна) і період (12 місяців). Аналізуємо динаміку Гугл — бачимо, що попит починається у березні та значно зростає влітку. Відповідно до цього формуємо бізнес-стратегію.
Як користуватися Google Trends: гайд для новачків
Перш за все подбайте про точність пошукового результату. Для цього дотримуйтесь таких рекомендацій:
- Використовуйте лапки («»). Платформа видає менше результатів, оскільки виключає помилки у написанні, тому зменшується варіативність.
- Щоб відображати результати, у яких відвідувач вводить декілька слів, вводьте «+». Це може бути пошукова фраза, а після плюса вставте назву бренду.
- Щоб прибрати непотрібні слова, використовуйте «-». Слова, що будуть вказані після мінуса, не потраплять у результат пошуку.

Для отримання більш різноманітного результату розділіть «Тему» та «Пошуковий запит». Розділ «Тема» надає значно більше деталей за широкими показниками.
Google статистика та її аналіз
Платформа дозволяє порівняти статистику декількох запитів. Наприклад, проаналізувати інтерес до телефонів, телевізорів, ноутбуків тощо. У порівняльній таблиці показані найчастіші запити в Google. Це допомагає оцінити рівень конкуренції та динаміку.
Аналіз пошукових слів роблять і без порівнянь з іншими товарами. Вкладка «Запити за територіальними одиницями» повідомляє про географію. Щоб дізнатися більше, встановіть період часу у загальних налаштуваннях. Відфільтруйте за субрегіонами чи вибравши потрібне місто. Так ви отримаєте точні вузькоспрямовані дані.
Схожі запити
Скористайтеся вкладкою «Пов’язані теми», щоб оцінити попит на аналогічні пропозиції та рівень конкуренції. Вкладка «Схожі запити» розташована нижче та повідомляє про суміжні теми або той самий товар, але в іншому написанні. Тут також є фільтри:
- Стають популярними.
- Найпопулярніші запити в Гуглі.

Статистика дозволяє оцінити поведінку користувачів і виявити суміжні інтереси. Також вона вказує на рівень популярності певних товарів у відсотках. Це допомагає розуміти ситуацію на ринку. Наприклад, ви дізнаєтеся, що особливий попит в Україні має певний бренд смартфона з виходом нової версії.
Аналіз популярності на YouTube
Чимало людей шукають інформацію саме у відеоформаті, а не у текстовому вигляді. Тому YouTube став важливим джерелом, особливо для комерційних пропозицій. Тут є огляди різноманітних послуг, мобільних пристроїв, побутової техніки, телевізорів тощо.
Вибравши фільтр «YouTube», ви отримаєте запити в Google саме на цій платформі. Опція знадобиться тим, хто планує розкручувати власний канал. Завдяки статистиці можна відстежувати активність відвідувачів і шукати цікавий контент.

Різниця у динаміці досить значна порівняно з фільтром «Вебпошук». На YouTube вона зазвичай набагато вища. Правильно підібравши теми, ви не тільки розкрутите свій канал, але й отримаєте органічний трафік від Google. Відеоконтент нерідко показується у вигляді спеціального сніпету.
Звідки Google Trends бере інформацію?
Статистика пошуку створюється на основі запитів користувачів. Актуалізація відбувається автоматично. Порядок збирання та видачі даних:
- Платформа визначає найбільш актуальні та поширені запити. Звіт формується за регіоном і періодом часу.
- Проводиться оцінювання у балах, де 100 балів — це максимальна популярність, а 0 — найнижча оцінка.
До вибірки платформа відправляє тільки релевантні запити. Якщо люди запитували про щось лише зрідка, це не буде показано у результаті.
Google Trends для просування сайту
Просування сайту залежить від багатьох факторів. Платформа надає для цього необхідні ключові інструменти. Перш за все варто переконатися, що на сайті є контент і продукція, потрібні користувачам.

Аналізуйте і збирайте статистику
Для SEO-оптимізації регулярно проводьте аналіз ключових слів і виявляйте тренди. Змінюйте тактику та знаходьте нові ключі, бо потреби з часом змінюються. Значну допомогу у цьому надає вкладка «Пов’язані теми». Дані сортуються за двома параметрами: «найпопулярніше» і «набувають популярності».
У першому випадку рейтинг визначається за шкалою від 100 до 0. Другий варіант — теми, що останнім часом стають популярними. Позначка «Прорив» вказує на суттєве зростання попиту. Завдяки цьому можна використовувати нові популярні запити, щоб привабити органічний трафік.
Для контент-маркетингу та SMM важливо генерувати нові ідеї. Створюйте пости для блогу, статті та інший контент, якого потребують люди.
Надавайте матеріал, що не втрачатиме актуальності з часом. Для цього шукайте теми зі стабільним рівнем популярності. Релевантний контент необхідний для отримання стабільного трафіку на сайт.
Сезонність на ринку
Якщо продукт має сезонний попит, будьте уважними до зростання та зменшення його популярності. Власник бізнесу має чітко розуміти, коли відбуваються початок росту, пік і падіння. Для цього є вкладка «Інтерес із часом». Дані отримують не тільки відносно певного періоду, але й конкретного регіону чи міста.
Іноді попит формується не завдяки сезонності, а появі нових моделей. Наприклад, попит на смартфон певного бренду може коливатися. Проаналізуйте, чим викликаний пік продажу у конкретний період. Може виявитися, що це пов’язано з випуском нової моделі, а не зростанням потреб користувачів. Якщо не враховувати ці моменти, то аналіз динаміки росту буде хибним.
Статистика з регіонів
За допомогою платформи зручно відстежувати тренди в різних регіонах. Для цього користуйтеся вкладкою «Запити за територіальними одиницями». Для отримання показників виберіть період. Усі значення подаються у відсотках і вимірюються від загальної кількості. Тому орієнтуйтеся на населення у конкретному регіоні.

Наприклад, показник популярності 50% у Києві та якомусь невеличкому місті — це різні цифри, тому що беруться від кількості запитів у цих територіях. Враховуючи чисельність населення, показники суттєво відрізняються, хоча відсотковий показник однаковий.
Як використовувати Google Trends для просування сайту
Наявний набір інструментів Гугл Трендс не забезпечує успішного просування бізнесу. Вони вимагають розуміння та грамотного використання. Отримання аналізу та статистики надає важливу інформацію. Але варто розуміти, чому саме відбувається зростання попиту чи падіння статистичних даних. Аналіз цих факторів визначає успішність просування сайту.
Власник буде розуміти, чому саме стають популярними певні пошукові запити та як реагувати на тенденцію. Навчіться розрізняти, чи пов’язана динаміка зі зростанням інтересу аудиторії або особливою активністю бренду та випуску новинок.
Беріть схожі запити для просування сайту. Це дозволить зібрати комплект актуальних ключових слів, а також перехопити бізнес-тренд, який використовують конкуренти. Визначте, які саме регіони більшою мірою потребують послуги чи товару, що пропонує ваш сайт. Виставте довший показник часу. Наприклад, вибравши 5 років, ви отримаєте повну картину.
Аналізуйте, що цікавить аудиторію на YouTube, особливо коли створюєте власний відеоконтент і маєте канал. Через нього можна отримати додатковий трафік на сайт, якщо розміщувати контент, що цікавить аудиторію.
Google Trends — це зручний функціональний сервіс, що є незамінним для SEO-експертів і SMM-фахівців, маркетологів і керівників. Добре опанувавши інструменти платформи, ви значно підвищите конверсію сайту та зробите свій проєкт прибутковішим.
Поширені запитання
Чи можна використовувати Google Trends, щоб порівнювати популярність двох або більше різних термінів?
Так, це одна з основних і найкорисніших функцій Google Trends. Ви можете ввести до п’яти різних пошукових термінів (ключових слів, фраз, назв брендів тощо) одночасно і візуально порівняти їхню відносну популярність у часі та в різних регіонах. Це допоможе визначити, що є більш актуальним для вашої аудиторії.
Яка різниця між «Пошуковий термін» і «Тема» у Google Trends?
Search term — це точна фраза чи слово, яке ви вводите для пошуку. Результати показують, як часто люди шукали саме цю конкретну комбінацію символів. Topic — це група пошукових термінів, які мають однакове концептуальне значення. Зазвичай, вибір «Теми» дає краще розуміння загального інтересу, тоді як «Пошуковий термін» корисний для аналізу конкретних ключових слів.
Чи показує Google Trends абсолютну кількість пошукових запитів?
Ні. Натомість він показує нормалізовані дані за шкалою від 0 до 100. Число 100 представляє пік популярності за вибраний період часу та регіон, а 0 означає, що даних для терміна було недостатньо. Це відносне представлення дозволяє порівнювати тенденції незалежно від загального обсягу трафіку в різних регіонах чи часових проміжках.



Залишити відповідь