Одним з найефективніших інструментів просування є реклама в інтернеті. Як це працює? Ви хочете дізнатися про потрібний товар або послугу, переглядаєте пропозиції, а після цього соціальні мережі пропонують вам подібний продукт знову і знову. Таргетолог — це digital-фахівець, який налаштовує рекламу на цільову аудиторію. Розглянемо нюанси професії та особливості роботи.
Таргетолог: обов’язки та завдання
Спеціаліст з таргетингу націлює рекламне оголошення на аудиторію, що ним потенційно зацікавлена. Для цього таргетологу потрібно точно знати портрет клієнта:
- стать;
- вік;
- інтереси;
- географічне положення;
- підписки тощо.
Професія таргетолога подібна до PPC-спеціаліста та SMM-менеджера. Проте у них дещо різні обов’язки. Таргетолог налаштовує рекламу у соціальних мережах, PPC-спеціаліст — у пошукових системах і на інших платформах, а SMM-менеджер — вводить сторінки в соцмережі для охоплення аудиторії.
Налаштування рекламної кампанії вимагає відповідального й грамотного підходу. Помилки можуть дорого коштувати, адже бюджет буде витрачений, а зусилля не принесуть бажаного результату. Варто завжди пам’ятати про цілі: збільшення продажів, залучення підписників або трафіку, зміцнення репутації, підвищення впізнаваності тощо.
Важливі професійні навички
Професія таргетолога вимагає знання алгоритмів соцмереж. Для цього необхідно мати власний досвід і розуміння. Ще однією важливою рисою є креативність. Таргетолог має знаходити ефективні методи впливу на ЦА. Спеціаліст добре розуміє, як працює маркетинг. Його оголошення привертають увагу і спонукають здійснити цільову дію.
Вміння та послуги таргетолога:
- Стратегія та аналіз. Спочатку фахівець глибоко занурюється у світ бренду. Він вивчає його маркетингову стратегію, фірмовий стиль та історію попередніх рекламних кампаній. Це допомагає зрозуміти, як найкраще представити продукт чи послугу.
- Визначення аудиторії. Фахівець створює докладні профілі потенційних клієнтів, досліджуючи їхні інтереси, а також поведінку в соціальних мережах. Завдяки цьому можна ефективно сегментувати ЦА та звертатися до неї з правильним повідомленням.
- Вибір платформи. На основі аналізу аудиторії та поставлених цілей таргетолог обирає відповідні соціальні мережі для запуску реклами. Це дозволяє досягти максимального охоплення та ефективності.
- Запуск кампаній. На цьому етапі для кожного сегмента аудиторії створюються індивідуальні рекламні оголошення з унікальними текстами та візуалами. Такий підхід забезпечує високу релевантність і залученість.
- Моніторинг та оптимізація. Під час кампанії спеціаліст постійно відстежує ключові показники, такі як кількість кліків, вартість конверсії та поведінку користувачів. Це дозволяє оперативно вносити корективи та оптимізувати рекламу для досягнення кращих результатів.
Завершальним етапом є підготовка детального звіту, що містить аналіз результатів кампанії та висновки щодо її ефективності.

У яких соцмережах таргетолог налаштовує рекламу
Усі популярні платформи дозволяють брендам давати рекламу, бо саме на цьому вони головним чином заробляють. Таргетолог вивчає, який саме майданчик підходить до конкретного виду бізнесу, аудиторії, а також бюджету замовника. Продукт просувають у таких популярних соціальних мережах:
- Instagram, Facebook — мають найширше охоплення. Більшість власників бізнесу запускають рекламу саме в цих соцмережах.
- LinkedIn — платформа, орієнтована на пошук кадрів. Прямі продажі можливі, проте для ефективності потрібно розвивати власний бренд.
- TikTok — створений для розваг. Підходить для просування послуг, мобільних застосунків, недорогих товарів мас-маркету.
- X (колишній Twitter) — для аудиторії з Європи та США. Зазвичай просувають освітні програми, розробки ПЗ, застосунки.
Від нещодавно в Telegram з’явилась можливість запуску широких рекламних кампаній. Просування в ньому можна назвати актуальним, адже застосунком в Україні користуються понад 10 млн людей.
Сервіси для налаштування реклами
Таргетолог-маркетолог проводить рекламну кампанію, користуючись спеціальними інструментами. Наприклад, Facebook Ads Manager дозволяє гнучко налаштовувати таргетинг у Фейсбук та Інстаграм, створювати різні формати оголошень і аналізувати результати. LinkedIn Campaign Manager ідеально підходить для бізнес-орієнтованих кампаній. TikTok Ads Manager дозволяє створювати вірусні відеоролики та запускати інтерактивні кампанії.
Де працюють таргетологи
Таргетологи в Україні часто працюють на фрилансі з дому. Приваблюють вільний графік і те, що ти не прив’язаний до місця. Спеціаліст може займатися кількома проєктами водночас і отримувати зарплату за кожен. Із замовниками він спілкується онлайн. Фахівця наймають одноразово або час від часу.

Клієнт виділяє рекламний бюджет на проєкт, тому довіриться спеціалісту, який володіє не тільки базовими, але й просунутими інструментами.
Інший формат — офіс. До переваг відносяться можливість наживо обговорювати з колегами різні питання, навчання та перспективи кар’єрного зростання. Як правило, це робота фултайм з великим навантаженням і повним зануренням у масштабну рекламну кампанію клієнта. Таргетолог є частиною команди та виконує виключно налаштування та оптимізацію реклами.
Де таргетолог шукає клієнтів
Існують різноманітні канали та джерела пошуку:
- Фриланс-біржі. Upwork, Freelancer.com надають доступ до міжнародних проєктів. Freelancehunt, Work.ua, Kabanchik.ua — для пошуку замовників з України.
- Тематичні спільноти. Групи з пошуку вакансій і пропозицій у Telegram, Facebook й інших месенджерах.
- Професійні платформи. Соцмережі, де можна ділитися своєю експертною думкою, публікувати корисний контент, запускати власну таргетовану рекламу.
- Власний блог/сайт. Розмістіть своє портфоліо, кейси, відгуки клієнтів. Публікуйте статті про таргетинг, щоб продемонструвати свої вміння та залучити органічний трафік.
- YouTube-канал. Записуйте відеоуроки, розбирайте цікаві кейси. Це не тільки покаже ваші знання, а й допоможе створити особистий бренд.
- Marketing-конференції. Заходи, де ви познайомитеся з потенційними клієнтами та колегами.

Також не варто недооцінювати силу «сарафанного радіо». Розкажіть друзям і знайомим про свої послуги, а вони нехай розкажуть іншим. Це потенційне джерело пошуку замовників.
Першим кроком може стати й email-розсилка: знайдіть контакти компаній, які потенційно потребують послуг таргетолога, та запропонуйте їм співпрацю. Важливо, щоб ваше повідомлення було персоналізованим і містило конкретну користь для бізнесу. Інший варіант — написати у Direct Message, пропонуючи провести безплатний аналіз реклами чи аудит. Використовуйте різні методи, будьте наполегливим і обов’язково знайдете роботу.
Плюси та мінуси професії
Таргетолог — це той, хто робить рекламу. Здається, для цього достатньо мати креативне мислення, маркетингові навички та відповідні інструменти. Але перед тим як вибрати професію, варто дізнатися про її переваги та підводні камені.
| Переваги | Недоліки |
| Попит. Переважна більшість бізнесів використовує соцмережі, щоб просувати продукти та бренди. | Конкуренція. Оскільки кількість спеціалістів збільшується, буває складно знайти стабільне джерело доходу. Потрібно постійно доводити свою експертність. |
Гнучкий графік. Якщо ви працюєте у віддаленому форматі, здебільшого можете самі визначати робочі години. | Відповідальність. Робота напряму пов’язана з витратами клієнта. Рекламні бюджети великих компаній чималі. Якщо ви припуститеся помилок, то можете швидко й безрезультатно витратити чужі кошти. |
Можливість вести декілька проєктів, співпрацюючи з представниками малого та середнього бізнесу. | Зосередженість і стрес. Важливо постійно стежити за рекламними алгоритмами та налаштуваннями соцмереж, адже вони змінюються. |
| Заробітна плата. Непогано може заробляти навіть новачок, якщо показує гарні результати. | Високі очікування замовників. Чимало з них хочуть отримати попит від реклами майже відразу, забуваючи, що для просування необхідний комплексний підхід. |
| Швидке опанування навичок. Можна закінчити спеціальні курси і набувати досвід на практиці. | Необхідність постійного навчання. Спеціалізація вимагає гнучкості, тому що з’являються нові тренди та правила. |
Підводні камені
Навіть найдосвідченіший таргетолог не може гарантувати 100% успіху. Часто буває так, що гіпотези, які здавалися перспективними, не спрацьовують, і рекламний бюджет витрачається без бажаного результату. Це особливо небезпечно, коли працюєш з невеликими бюджетами чи з новими проєктами.

Ефективність реклами залежить не тільки від налаштувань, але й від якості самого продукту, його ціни, роботи відділу продажів, умов ринку та дій конкурентів. Таргетолог може зробити свою частину ідеально, але якщо, наприклад, сайт незручний для користувачів або товар неконкурентний, результат буде незадовільним. Поведінка аудиторії та платформи також змінюється. Якщо не відстежувати ці тренди, легко втратити зв’язок з реальністю.
Ще одна потенційна проблема — нерегулярний дохід. Якщо ви працюєте на фрилансі, зарплата може бути нестабільною. Можливі періоди затишшя, коли немає нових проєктів, або, навпаки, занадто багато роботи одночасно, що призводить до вигорання.
Скільки заробляє таргетолог
Ринок таргету продовжує розвиватися, а професія залишається однією з найперспективніших. Зарплата таргетолога в Україні залежить від досвіду, наполегливості у пошуку замовлень, а також регіону. Згідно зі статистикою Work.ua диджитал-фахівець у 2025 році заробляє у середньому 45 000 грн. Медіана розрахована за даними вакансій, розміщеними на біржі.

Початківець (Junior) може заробити від 15 000 грн за місяць, а досвідчений спеціаліст (Senior) — до 70 000 грн, якщо веде декілька проєктів і співпрацює із закордонними замовниками. Найвищі зарплати — у Києві, де найбільший ринок, зосереджені великі компанії та налагоджена робота з міжнародними клієнтами. Менша конкуренція в обласних центрах, але замовлень також чимало. Фахівці на фрилансі зазвичай проживають у невеликих містах і селах і заробляють найменше. Проте можна знайти вакансію таргетолога віддалено у серйозному агентстві й отримувати нормальну зарплату.
Як підвищити заробіток? Виберіть конкретну нішу, продовжуйте навчатися, співпрацюйте з міжнародними клієнтами, беріть участь у конференціях, вебінарах і спеціалізованих курсах.
До факторів успіху відносяться адаптація до нових технологій, набуття навичок з AI-інтеграції, вміння аналізувати та опрацьовувати дані. Також відіграє велику роль знання англійської. Створення особистого бренду та побудова репутації сприяють фінансовому зростанню.
Як вивчитися на таргетолога
Ця диджитал-професія приваблює тим, що для опанування базових навичок не потрібно багато часу. Відриті такі можливості для навчання:
- Відкриті джерела. В інтернеті можна знайти чимало статей і відеоуроків, але вони зазвичай не структуровані. Ви здобудете корисну інформацію, щоб увійти у професію. Проте таке навчання не має практики, а також контролю з боку спеціаліста.
- Курси. Крім теорії ви отримаєте практичні скіли. Під наглядом експерта будете запускати реальні рекламні кампанії, поповните своє портфоліо, отримаєте сертифікат. Більшість програм — платні, але можна знайти й безоплатні на популярних платформах.
У профільних групах соцмереж нерідко шукають замовників. Пропонуйте свої послуги за символічну ціну, щоб набути навички. Ми розглянули питання: таргетолог — хто це, чим займається та де шукати роботу. Як і будь-яка інша ніша, ця має переваги та недоліки. Попри небезпеки таргетолог — це дуже цікава і популярна професія. Якщо ви готові постійно навчатися, аналізувати та спілкуватися, то зможете досягти успіху. Важливо бути чесним із клієнтами, не обіцяти неможливого і постійно розвиватися.
Поширені запитання
Чи можна навчитися таргетингу самостійно?
Так, можна, але це вимагає зусиль. Самостійне навчання можливе завдяки доступу до безкоштовних ресурсів: офіційних довідників рекламних кабінетів (Meta, Google), освітніх відео на YouTube і статей у тематичних блогах. Однак, такий шлях може бути довшим і менш структурованим, ніж проходження платних курсів. Для успішного навчання важливо постійно практикуватися, аналізувати результати та виправляти помилки, щоб закріпити отримані знання.
Що важливіше для таргетолога: креативність чи аналітика?
Успішний таргетолог повинен поєднувати обидві навички. Аналітичні здібності необхідні для роботи з цифрами: аналізу аудиторії, оптимізації рекламних кампаній, відстеження ROI (окупності інвестицій) і вивчення поведінки користувачів. Водночас креативність допомагає створювати ефективні рекламні оголошення, писати привабливі тексти та розробляти нові підходи до залучення уваги цільової аудиторії. Гармонійне поєднання цих якостей — ключ до високих результатів.
Чи можна працювати віддалено?
Так, переважна більшість фахівців працює з дому. Уся робота ведеться онлайн — від комунікації з клієнтами та налаштування рекламних кампаній до аналізу результатів. Віддалена робота дозволяє фахівцю співпрацювати із замовниками з будь-якої точки світу, що значно розширює можливості для пошуку проєктів.
Які інструменти має знати таргетолог?
Основою є рекламні кабінети Meta Ads Manager, Google Ads, TikTok Ads тощо. Крім цього, важливо вміти працювати з системами веб-аналітики, такими як Google Analytics, щоб відстежувати ефективність трафіку з реклами. Для створення креативів можуть знадобитися графічні редактори (Canva, Figma, Photoshop), а для автоматизації та управління — сервіси для створення чат-ботів. Також спеціаліст з таргетингу повинен орієнтуватися в CRM-системах, які допомагають відстежувати роботу з клієнтами.
Як таргетологу знайти першого клієнта?
Почніть з невеликих проєктів і пропонуйте свої послуги знайомим або локальним бізнесам. Це дозволить вам напрацювати перші кейси, навіть якщо доведеться робити за мінімальну оплату або на бартерній основі. Активно шукайте можливості на фриланс-біржах (Upwork, Fiverr), у тематичних групах у соціальних мережах або на платформах для пошуку роботи. Важливо мати готове портфоліо, щоб показати свої навички потенційним замовникам.


Залишити відповідь