Щоб інтернет-магазин був прибутковим, необхідно демонструвати свої товари великій кількості осіб, тобто збільшити видимість у мережі. Це особливо важливо, коли комерційний ресурс тільки розпочинає діяльність. Компанія Гугл створила для цього корисний інструмент — Google Merchant Center. Безкоштовний сервіс суттєво підвищує конверсію. Щоб мати пожиток з цього ресурсу, варто розібратися, по-перше, як він діє, і, по-друге, як ефективно його використовувати.
Зміст
- Що таке Google Merchant Center
- Переваги Google Merchant Center: як він допоможе вашому бізнесу?
- Покрокова інструкція з реєстрації та роботи
- Вимоги до сайту в Google Merchant Center
- Детальний гайд з налаштування
- Як зв’язати Google Merchant Center з Google Ads
- Чого уникати під час налаштування Google Мерчант
- Які товари не можна рекламувати
- Як налаштувати товарні оголошення для максимальних продажів
- Звіти Google Merchant Center: аналіз ефективності
- Поширені запитання
Що таке Google Merchant Center
Гугл — це найбільша пошукова система, вона має суттєвий вплив на просування товарів комерційного ресурсу. Google Merchant Center — інструмент, що дозволяє створювати та керувати базою даних про товари. Це можуть бути не тільки ціни, але й зображення й описи, які надають потенційному покупцеві максимум інформації.
Завдяки створеним товарним фідам, які містять детальний опис товару, власник може просувати їх в Google Shopping Merchant Center та органічній видачі. Коли відвідувач вводить у пошуковій системі запит на купівлю певного товару, він може побачити у видачі оголошення з карткою з вашого інтернет-магазину. Також є посилання на ресурс.
Такий підхід значно підвищує ймовірність того, що потенційний покупець придбає саме ваш товар. Система є ефективною незалежно від розміру інтернет-магазину. Кількість найменувань не обмежена, а процес створення товарних фідів є досить простим і зручним.
Можна вибрати стандартний обліковий запис або розширений. Другий варіант надає чимало додаткових можливостей і доступ до більш детального аналізу.
Переваги Google Merchant Center: як він допоможе вашому бізнесу?
Опанування системи вимагає часу та сил. Перед тим як почати нею користуватися, варто розглянути основні плюси:
- Зниження собівартості конверсії. Якщо це торговельна реклама, то ціна за клік нижча у порівнянні з традиційними оголошеннями.
- Збільшення цільової аудиторії. Merchant Center вигідний тим, що дозволяє виводити у видачі не одне, а декілька оголошень від одного продавця. Це значно підвищує ймовірність того, що певний товар буде куплений. Ефективна стратегія для нових клієнтів, які не дуже знайомі з певним брендом.
- Автоматизація налаштувань. Після завантаження товару Гугл автоматично створює оголошення для кожної позиції та підбирає відповідні ключові слова із запитів користувачі. Система завантажує фото та вартість. Це значно заощаджує час власника інтернет-магазину.
- Збільшення продажів. У результатах пошуку з’являється не просто інформація про інтернет-ресурс, а безпосередньо ваш товар — гідно та привабливо оформлений. Дуже зручно для користувачів, бо зменшує час пошуку на сайті.
- Зрозуміле управління. Власник сайту може керувати показами, надаючи перевагу певним товарам або категоріям. Є можливість тимчасового припинення рекламних показів того, чого наразі немає у наявності.
- Можливість представляти товари в інших сервісах, наприклад вкладці «Покупки» чи сервісі «Мій бізнес».
- Динамічний ремаркетинг. Оголошення можна показувати тим, хто вже взаємодіяв з комерційним ресурсом.
- Тепер розглянемо, для чого використовується Google Merchant Center. Це практичний інструмент маркетингу для осіб та організацій, які продають товари онлайн. Основні категорії:
- компанії-виробники — таким чином зручно представляти свою продукцію різним споживачам;
- інтернет-магазини — просування будь-якої кількості товарів;
- роздрібні продавці — можливість доносити інформацію до великої кількості споживачів.

Безперечні переваги сервісу вказують на важливість його використання для успішної підприємницької діяльності, просування комерційного ресурсу та збільшення продажів.
Покрокова інструкція з реєстрації та роботи
Для реєстрації потрібно перейти до Google Merchant Center login — «Створити обліковий запис». Введіть таку інформацію:
- Назва. Вона буде показуватися в оголошеннях і привертати увагу до бренду компанії.
- Країна. Важливо для коректного просування товару та дотримування місцевих правил.
- Годинний пояс. Необхідно для правильного показу часу в обліковому записі та якісній синхронізації з іншими сервісами.
- Після того, як ви заповнили ці поля, вкажіть перелік потенційних клієнтів, яких можуть зацікавити ваші пропозиції. На цьому етапі створення Google my Merchant Center вважається завершеним. Але для успішніших продажів знадобиться додаткова інформація:
- Дані про компанію. Місце знаходження, номери телефону для підтвердження власності.
- Підтвердження прав на володіння сайтом. Можна використати один із декількох способів.
- Налаштування доставлення. Вкажіть список служб, дедлайн відправлень і вартість. Тут може бути ціла система налаштувань з діапазоном цін і можливістю безплатного доставлення за певних умов.
Чим ретельніше подана додаткова інформація, тим зручніше для користувача. А це позитивно впливає на конверсію сайту.
Вимоги до сайту в Google Merchant Center
Не всі майданчики допускаються до реєстрації в Україні. Ресурс повинен відповідати певним вимогам:
- Точні й актуальні дані. До Google Merchant Center можна додавати лише ті товари, які реально продаються на торговому майданчику. Оголошення повинні направляти покупця на сторінку, де розташована вказана позиція. Перевірте, чи збігаються всі характеристики у магазині та GMC. Якщо виявлені невідповідності, Гугл може відключити майданчик від системи.
- Мова ресурсу та оголошень. В Україні затверджено законопроєкт, що вимагає публікувати матеріали лише українською мовою. Основна версія сайту також повинна бути відповідною.
- Дані про доставлення та оплату. Всі умови й способи мають бути чітко прописані у магазині.
- Умови повернення та обміну. Деякі товари можуть не підлягати поверненню, про що треба обов’язково вказати в описі.
- Контакти. Надійні методи зв’язку з власником, як от онлайн-форма, телефон або месенджер.
- Можливість оформлення замовлень. Процес має бути досить простим та інтуїтивно зрозумілим. Рекламні оголошення, банери та вікна, що спливають, не повинні заважати оформленню.
- Високий рівень безпеки. Ресурс з SSL-сертифікатом має функціонувати через захищений протокол HTTPS. Це необхідно для високої безпеки та зберігання конфіденційності про дані користувача.
- Конфіденційність. Розміщення політики нерозголошення особистих даних клієнтів є важливою вимогою. Продавці на вимогу пошукової системи зобов’язані дотримуватися законодавства про захист даних.

Детальний гайд з налаштування
Одним із ключових етапів є опції Google Merchant Center Feeds. Саме тут зберігаються та відповідно оформлюються дані про товари. Товарний фід — це файл з усією необхідною інформацією про продукцію інтернет-магазину.
Гугл використовує ці дані для розміщення оголошень. Від якості файлу та повноти контенту залежить ефективність просування. Фіди створюють через розділ «Товари». Дотримуйтеся описаного порядку:
- Виберіть підпункт «Створити фід».
- Додайте необхідні дані.
- Створіть унікальну назву.
- Завантажте товарний фід у зручний спосіб.
- Приділіть особливу увагу назві, бо це дозволить вигідно ідентифікувати ваш товар серед інших, якщо їх декілька. Для завантаження товарного фіду можна вибрати такі варіанти:
- Гугл-таблиці. Можливе налаштування автоматичного завантаження з Google Диску.
- За розкладом. Оновлена інформація може завантажуватись у Google Merchant Center відповідно до розкладу, який встановить власник ресурсу.
- Ручне керування. Завантажувати потрібну інформацію можна самостійно й у зручний час. Для цього використовують сторінку Google Merchant Center Увійти. В особистому кабінеті роблять потрібні маніпуляції.
- Власна програма керування. Через Google Merchant Center Content API більш досвідчені користувачі можуть створити програму. Вона буде взаємодіяти з сервісом.

Останній варіант є дуже зручним для власників інтернет-магазинів на популярних платформах. Також є плагін WooCommerce Google Merchant Center. Він дозволяє запускати рекламні компанії сайтів на Вордпрес. Потрібно встановити відповідний Google Merchant Center WordPress Plugin, який буде взаємодіяти з робочим акаунтом.
Деякі платформи, як от Хорошоп, мають вбудовані інструменти для інтеграції. Магазини на Shopify також мають достатню кількість додатків для налаштування швидкої передачі даних. Google Merchant Center Content API дає більше можливостей і гнучкість інтеграції.
Як зв’язати Google Merchant Center з Google Ads
Щоб запустити рекламну кампанію, потрібно інтегрувати два облікові записи. Це необхідна умова, бо таким чином Google Ads отримує доступ до ваших даних і показує їх у видачі чи на ресурсах партнерів. Щоб зв’язати Google Ads і Merchant Center, виконайте декілька кроків:
- В обидвох інструментах — Merchant Center і Google Ads — натисніть кнопки «Зв’язати облікові записи».
- Виберіть потрібний обліковий запис.
- Дотримуйтеся подальших вказівок на екрані.
Далі перейдіть в інструментарій Google Ads. До облікового запису та у меню «Адміністратор» виберіть пункт, де показані вже пов’язані облікові записи. Виберіть Google Merchant Center і натисніть кнопку «Зв’язати з сервісом».
Позначте відповідний обліковий запис і продовжіть зв’язування, дотримуючись вказівок на екрані. Після такої нескладної процедури ці два інструменти вважаються інтегрованими. Щоб зв’язування і використання було зручнішим, рекомендується єдина адреса електронної пошти.
Чого уникати під час налаштування Google Мерчант
Пошукова система має чіткі норми для функціонування сервісу. Їхнє недотримання призводить до небажаних або негативних результатів. Розглянемо основні помилки, яких припускаються при роботі з системою:
- Унікальні ідентифікатори. Завдяки правильному використанню GTIN товар легше класифікувати та ідентифікувати. Якщо ID відсутній або неправильно вказаний, система може заблокувати обліковий запис.
- Порушення стандартів. Це досить серйозна помилка, за яку обліковий запас можуть заблокувати. До помилок відносяться неправильне оформлення оголошень, фідів або публікація забороненого контенту.
- Невідповідні дані. Наприклад, якщо ціна у фіді та на сайті відрізняється, Гугл може розцінити такий крок як спробу ошукати покупця. Не намагайтеся видати акційну ціну за основну. Для цього існує окремий атрибут, де вказують вартість з дисконтом.
- Неправильне заповнення основних атрибутів. Це стосується Image, Title і Description. Якщо в них подана некоректна інформація, не уникнути проблем під час модерації. Використання закликів і рекламних слоганів не допускається. Малюнок не повинен мати водяних знаків, а повністю відповідати описаному продукту.
- Налаштування геотаргетингу. Якщо торгівля ведеться у декількох країнах, створюйте окремі фіди. Для кожного використовуйте грошову одиницю та мову відповідної країни.
- Категорії. Товари слід відносити до відповідних категорій.
- Унікальні ідентифікатори. Завдяки правильному використанню GTIN товар легше класифікувати та ідентифікувати. Якщо ID відсутній або неправильно вказаний, система може заблокувати обліковий запис.

Які товари не можна рекламувати
У Google Merchant Center є певні заборони щодо деяких груп. До них зрозуміло відносяться зброя та наркотики. Але є також специфічні категорії:
- Фінансові послуги. В систему не можна додавати послуги про обмін валют, продаж цінних паперів, страхових полісів і кредитування. Не пройдуть модерацію оголошення з продажу обладнання для майнінгу тощо.
- Нерухомість. Інформація про будинки, квартири, споруди й земельні ділянки не дозволяється рекламувати. Обмеження розповсюджуються і на оренду.
- Квитки на концерти, вистави, розважальні програми. Сервіс просуває лише фізичну продукцію, тому послуги не рекламуються.
- Транспортні засоби. Обмеження стосуються як нових, так і вживаних засобів пересування.
- Цифрові товари, що не мають фізичного носія.
- Контрафакт. Підробки брендів не допускаються до системи.
Якщо власник інтернет-магазину все ж спробує рекламувати таку продукцію, наслідки будуть серйозними. Перше порушення призводить до блокування оголошення, а наступне обмежує функціонал цілого облікового запису.
Як налаштувати товарні оголошення для максимальних продажів
Google Shopping — це платформа, яка об’єднує велику кількість інтернет-магазинів і надає користувачам максимум корисної інформації. Вона значно спрощує пошук у мережі. Не доведеться заходити на різні майданчики для порівняння цін, адже все доступно в одному місці. Об’єднання з Google Merchant Center відкриває ще більше можливостей для маркетингу. Інструкція налаштування комерційної діяльності:
- Створіть профілі у Google Merchant Center й Ads.
- Створіть і завантажте товарні фіди.
- Зв’яжіть обидва акаунти.
- Зробіть підтвердження сайту.
Google Shopping є одним з найефективніших інструментів, що підвищує рівень продажів, особливо у комплексному підході та за якісного маркетингу.

Звіти Google Merchant Center: аналіз ефективності
Щоб розуміти можливий попит, необхідно бачити динаміку від конкурентів. Звіти показують, які саме компанії конкурують з вашим інтернет-магазином у показах певних товарних позицій. Сервіс також надає звіти по конкретних товарах. Це дозволяє побачити ріст або падіння попиту. Власник інтернет-ресурсу отримує інформацію відносно успішності продажів і може регулювати рівень закупівлі. Якщо попит падає, варто відрегулювати цінову політику чи провести ефективнішу маркетингову кампанію.
Google Merchant Center — це продуктивний і вигідний інструмент, який допоможе збільшити продажі в інтернеті. Хочете ефективно ним користуватися й отримувати стабільний дохід — зверніться за допомогою до фахівця агенції Spilno.
Ваше повідомлення було відправлене
Поширені запитання
Чи є Merchant Center повністю безплатним?
Сервіс позиціюється як безплатний, тобто за показ товарів гроші не стягуються. Але для показів рекламних оголошень в таких системах як Гугл Покупки та інші, необхідно платити за кліки.
Скільки часу йде на затвердження товарів?
Цей показник не є сталим і залежить від багатьох факторів. Затвердження займає від кількох годин до 2-3 днів. Особливо це стосується первинної перевірки. Якщо виявлені проблеми з фідами, процес може затягнутися надовго.
Що робити, якщо товари відхилено?
Система надає ретельні пояснення відносно причини відхилення схвалення. Перейдіть у розділ «Діагностика» і виправте помилки. Тільки після цього можна повторно завантажити фід. Іноді потрібно ще раз запросити перевірку окремих товарів або облікового запису.
Залишити відповідь