Зміст статті
- 1. Ми не можемо контролювати конкурентів, які теж займаються просуванням.
- Чи можуть конкуренти просуватися, змінювати швидкість просування та вкладати більше грошей в просування?
- Чи впливає зміна стратегії конкурента на просування мого бізнесу?
- Чи може SEO виконавець наперед спрогнозувати, як конкурент змінить стратегію просування чи бюджет на просування?
- Чи може SEO підрядник гарантувати, що бюджет на просування НЕ буде змінюватися?
- 2. Незаплановані технічні зміни сайту.
- 3. Постійна зміна алгоритмів пошукових систем.
- 4. Я бачив агенції, які говорять що гарантують результат, чому вони так говорять, якщо це не можна зробити?
- Чи є у вас гарантії?
- Чи можете гарантувати результат?
- Чи є у вас фінансові гарантії?
Щоб дати відповіді на ці питання, потрібно розібратися в тому, що саме робить агенція і в чому її цінність?
Що робить агенція для просування сайту в пошукових системах?
SEO агенція чи SEO фрілансер чи будь-який інший спеціаліст (далі будемо називати SEO підрядник) має знання і розуміння:
- як саме пошукова система ранжує сайти;
- на якій стадії просування знаходяться конкуренти в даний момент;
- на якій стадії просування знаходиться сайт бізнесу, який потрібно просунути, в даний момент.
Задача SEO підрядника полягає в тому, щоб реалізувати рекомендації Google до сайту, який знаходиться в процесі просування за допомогою SEO аудиту. Для невеликого сайту більша частина робіт по цій задачі виконується впродовж 2-3х місяців. Для великого сайту – це постійний процес.
Це називається SEO аудит чи зовнішня оптимізація сайту.
Також SEO підрядник може допомагати покращувати позиції і популярність сайту в інтернеті за допомогою зовнішньої оптимізації. Якщо говорити простіше – купляти посилання чи обмінюватися ними з іншими бізнесами. Таким чином пошукова система “бачить, що на сайт посилаються інші сайти” і вважає такий сайт більш цікавим для користувачів.
Це називається лінкбілдінг.
Ці роботи напряму залежать від SEO підрядника і це єдині процеси якими управляє SEO підрядник і на які він впливає.
Фактично, SEO підрядники продають актуальні знання по оптимізації сайту та лінкбілдингу, а також додатково технічну реалізації цих процесів.
Тому зазвичай (але не завжди) ціна послуг ділиться на 2 частини:
- комісія агенції;
- бюджет на посилання.
Ці процеси, інколи (але не завжди), можна прискорити, якщо купити більше посилань, підключити декілька спеціалістів тощо. Це потребує більше годин робіт спеціалістів і завжди веде до зростання ціни просування.
На ці процеси SEO агенція впливає і може прискорювати. Більше про маркетинг можна прочитати в статті.
1. Ми не можемо контролювати конкурентів, які теж займаються просуванням.
Чи можуть конкуренти просуватися, змінювати швидкість просування та вкладати більше грошей в просування?
Так, можуть і вони це роблять. Постійно.
Чи впливає зміна стратегії конкурента на просування мого бізнесу?
Так, впливає.
Чи може SEO виконавець наперед спрогнозувати, як конкурент змінить стратегію просування чи бюджет на просування?
Ні, не може.
Саме через те, що конкуренти можуть через 1-2-3-6-9 місяців змінити бюджет на просування в 2-3 рази – це напряму вплине на наше просування.
Нам потрібно буде теж змінювати бюджети на просування.
Якщо раніше, купуючи 30 посилань на місяць, ми наздоганяли конкурента, який купляв 25 посилань на місяць, то збільшення купівлі посилань на місяць конкурентом – змусить нас купувати ще більше посилань, тому що в іншому випадку ми будемо програвати та відставати в кількості посилань.
(не завжди тільки це впливає на просування, але це найпростіший приклад).
Чи може SEO підрядник гарантувати, що бюджет на просування НЕ буде змінюватися?
Ні, не може – ми не знаємо коли конкурент змінить стратегію і як це вплине на наше просування.
2. Незаплановані технічні зміни сайту.
Технічний SEO аудит сайту, це частин робіт по SEO і кількість змін які потрібно буде впровадити в сайт будуть відомі тільки після повного технічного аудиту, який може тривати від двох тижнів для малого сайту, та 3-6 місяців для великого сайту.
Тільки після технічного SEO аудиту, буде зрозумілим приблизний об’єм технічних робіт.
Після складання об’єму робіт з’являється нова проблема – це очікування ресурсу на впровадження аудиту. Ця проблема стосується 70% проектів з SEO просування.
Через те що розробники для малого бізнесу досить дорогі – то пошук розробника, оцінка вартості робіт впровадження SEO аудиту, та підписання контракту на роботу, можуть займати 1-2 місяці, що складає 15-25% часу просування.
Наступна проблема технічних змін – це складність впровадження та стикання з новими проблемами, яких неможливо запланувати, під час впровадження технічного SEO аудиту.
Саме через ці всі складності, не можна чітко розуміти скільки часу займе впровадження технічного SEO аудиту і неможливо це прописати в договорі.
Серед досвідчених проектних менеджерів є правило, яким ми не можемо з вами не поділитися.
Щоб зрозуміти час та ціну техничних SEO впроваджень – множте оцінку розробника на 3. Це і буде реальний час та грошова оцінка.
3. Постійна зміна алгоритмів пошукових систем.
Почнемо одразу з явного приклада. В середині травня 2025 року, в пошуковій системі Google, в Україні, до видачі по інформаційним запитам почали додаватися ШІ відповіді. Це вплинуло на те, що всі сайти, які просувалися по інформаційним запитам, почали втрачати від 15 до 40% трафіку без зміни позицій.
Причина в тому, що пошукова система почала одразу давати відповіді на запити користувачів без потреби переходити на будь який сайт.
Такі зміни не часті, але вони бувають. І що робити тим, хто гарантував трафік в договорі?
Пошукові системи постійно змінюють алгоритми роботи. Це впливає на те, що стратегії які використовують SEO агенції та спеціалісти, становляться не актуальними – вони потребують змін та покращення.
В 95% випадках такі зміни не можна передбачити і саме тому, SEO агенція не може вам гарантувати результат.
4. Я бачив агенції, які говорять що гарантують результат, чому вони так говорять, якщо це не можна зробити?
Всі SEO підрядники працюють приблизно однаково і роблять ті ж самі задачі. Хтось краще контролює процеси, у когось розробники в підряди, але принцип просування у всіх однаковий. Тому інші агенції теж не можуть гарантувати результат.
Але вони йдуть на хитрість.
Хитристь 1. Збільшити бюджет на посилання в 2-3 рази, щоб наперед перебити сильну активність конкурентів.
В такому випадку кількість посилань, які закуповує SEO підрядник, є незбалансованим і навмисно перебільшеним. В такому разі, якщо сайт просувається без сильних ускладнень зі сторони конкурентів – SEO підрядник зазвичай не використовує весь бюджет на посилання, а просто забирає його собі як додаткову комісію.
Це непрозора робота та неефективне використання бюджету на 30-40%.
Якщо скоротити цю хитрість до 1 тези: SEO просування буде непрозоре та коштувати в 2-3 рази дорожче.
Хитрість 2. Надавати фінансові гарантії.
Це хитрість продажу. Робота по SEO дуже довгострокова і набагато легше продати послугу, якщо прописати гарантію повернення грошей за 1 місяць роботи. Це створює ілюзію гарантії, якої немає.
Від того, що щось прописано додатково в договорі – не гарантує результат, це тільки прийом для того щоб продати послугу. SEO підрядник буде робити всі ті ж самі дії, як і звичайна агенція ака гарантії не надає.
В обох випадках SEO підрядник веде себе не зовсім відкрито та чесно.
Чи потрібно починати працювати з агенцією яка вам на етапі перших зустрічей хитрує з вами і не спілкується відкрито? В будь якому разі, рішення за клієнтом.

